PROFESJONALNA STRONA INTERNETOWA BIURA W KILKA GODZIN? TO MOŻLIWE.

359
W obecnych czasach strona internetowa to wizytówka firmy, integralna część wizerunku, pierwsze miejsce, do którego trafia klient szukając partnera do współpracy. Na jej podstawie często podejmuje szybką decyzję na temat ewentualnej kooperacji lub jej braku. Oczywiście wiele biur bazuje na klientach z polecenia. Jednak samo polecenie to tylko początek. Klient sprawdzi firmę w Google, przejrzy stronę, nawet tylko po to, aby wiedzieć z kim i gdzie odbędzie niebawem odbywał spotkanie. Jeśli własna strona internetowa to zadanie, które wciąż cię przerasta i nie masz czasu na wypełnienie ankiety oczekiwań, współpracę z grafikiem, programistą, możesz skorzystać z gotowych szablonów i zbudować swoją stronę w oparciu o platformę WordPress.
Co to jest WordPress?

Obecnie strona internetowa może powstać w kilka godzin. Proces nie jest skomplikowany, bo z pomocą przychodzi nam platforma WordPress. Wordress to system zarządzania treścią (CMS) zaprojektowany głównie do obsługi blogów. Według danych W3Techs, firmy analizującej rynek IT, w maju 2018 aż 30,7% stron na świecie pracowało w oparciu o WordPress. Z kolei wśród systemów zarządzania treścią WordPress miał udział na poziomie 59,9% – czyli był najpopularniejszym CMS na świecie. Korzystając z WordPressa możesz zainstalować motyw odpowiadający twoim potrzebom, dodawać i edytować treści nie posiadając wiedzy informatycznej. Motywy WordPress dzielą się na bezpłatne i premium. Odpłatne motywy premium są bardziej rozbudowane, ale dają użytkownikowi możliwości stworzenia nowoczesnej, rozbudowanej strony. Średnia cena motywu premium to około 60$, czyli niewiele powyżej 200 złotych.

Jaki motyw wybrać i gdzie go szukać?

Motywy są tworzone w taki sposób, aby maksymalnie dostosować ich wygląd do potrzeb użytkowników w danej branży. Możemy więc wybierać spośród motywów dostosowanych dla biznesu, prawników, księgowych, agencji reklamowych, sklepów, blogów osobistych, a dodatkowo każdy z nich dostosować do indywidualnych potrzeb, oczekiwanego efektu czy identyfikacji marki poprzez zmianę zdjęć, kolorów, czcionki, dodanie slidera, zmianę efektu przejścia tekstu powitalnego. Daje nam to bardzo duży wachlarz możliwości i niemal 100% gwarancję unikalnego wyglądu naszej witryny.

Twórcy motywów WordPress zadbali o branżę usług finansowo-księgowych i stworzyli wiele ciekawych rozwiązań. Z propozycjami dla naszej branży można zapoznać się na stronach:

ATHEMES – MOTYWY DLA BIUR RACHUNKOWYCH

COLORLIB – MOTYWY DLA BIUR RACHUNKOWYCH

THEMEFOREST – MOTYWY DLA BIUR RACHUNKOWYCH

Poniżej przedstawiamy kilka przykładów, które nam osobiście przypadły do gustu:

Jak rozbudować motyw o nowe funkcjonalności?

Jeśli zdecydujesz się na zbudowanie strony w oparciu o motyw WordPress, możesz ją bardzo łatwo rozbudować o nowe funkcjonalności w oparciu o wtyczki, których WordPress posiada ponad 50.000 (!). Wybierając odpowiednią wtyczkę warto jednak sprawdzić czy jest ona na bieżąco aktualizowana i jaką popularnością cieszy się wśród użytkowników na tle innych wtyczek w ramach żądanej funkcjonalności. Wtyczki dadzą ci możliwość kontroli ruchu na stronie, stosowania rozbudowanych formularzy i kalendarzy, a także poprawią wizualną stronę twojej witryny na przykład poprzez zastosowanie zaawansowanych sliderów na stronie głównej.

Czy sam motyw to wszystko w co muszę zainwestować?

Niestety nie. Motyw WordPress, jak i każda inna strona internetowa będzie wymagała zakupienia domeny internetowej oraz hostingu. U większości dostawców usług internetowych koszt zakupu domeny na okres pierwszego roku jest minimalny. Home.pl oferuje zakup nawet 5 domen za 0 złotych. Nie należy się jednak sugerować ceną wyjściową tylko opłatami regularnymi po upływie pierwszego roku. Za przedłużenie typowej domeny na kolejny rok zapłacimy 50-100 złotych netto. Oczywiście możesz dokonać transferu usługi do innego dostawcy, którego oferta jest korzystniejsza cenowo, przed upływem terminu ważności usługi.

Kolejną inwestycją przy tworzeniu strony internetowej jest opłacenie hostingu, czyli dostępu do serwera dostawcy usług. Koszt takiej usługi waha się od 200 do 1200 złotych rocznie. Oczywiście w przypadku strony firmowej wystarczająca będzie podstawowa usługa hostingu i jej koszt powinien zamknąć się w kwotach 200-300 złotych rocznie. Warto jednak porównać cenniki różnych dostawców usług (home.pl, nazwa.pl, ovh.pl, kei.pl), gdyż ceny są zróżnicowane. Np. za przedłużenie domeny w OVH zapłacimy połowę ceny, jaką musimy zapłacić w home.pl czy nazwa.pl.

Współpraca z firmą informatyczną

Wgranie motywu na serwer nie jest bardzo skomplikowaną operacją, jednak jeśli nie miałeś wcześniej styczności z WordPress to warto rozważyć zlecenie instalacji i dopasowanie motywu do twoich potrzeb firmie zewnętrznej. Usługa taka nie powinna zająć więcej niż kilka godzin. Stawki za usługi informatyczne oczywiście jak w każdej branży są różne i wahają się od 80-150 złotych za godzinę. Decydując się na współpracę z daną firmą warto jednak przeglądnąć jej portfolio i dopytać o doświadczenie. Wiele firm bowiem tworzy autorskie CMS i nie ma doświadczenia w tworzeniu stron w oparciu o WordPress, uznając takie rozwiązanie za gorsze. Jednak zlecając wykonanie strony na podstawie autorskiego motywu, a nie gotowego szablonu, koszt wzrasta wielokrotnie – do kwoty minimum 3000 złotych netto.

Osobiście jesteśmy zwolennikami zastosowania w naszej branży motywów WordPress, przy wyborze których od razu widzimy możliwy do osiągnięcia efekt finalny. Inwestycja w wysokości 200 złotych nie jest też kwotą zaporową, co powoduje, że z czasem możemy zmienić motyw na nowszy i bardziej nowoczesny, dostosowany do aktualnego wizerunku naszej firmy.