REKLAMA BIURA RACHUNKOWEGO – JAK TO UGRYŹĆ?

172
reklama biura rachunkowego
W Polsce działa ponad 44.000 biur rachunkowych. Wciąż powstają nowe a usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych i podatkowych cieszy się powodzeniem wśród młodych przedsiębiorców. Mimo dużego popytu na usługi biur rachunkowych, trudno o pozyskanie nowych klientów w gąszczu konkurencji. Jak więc sprawić, że to do nas ludzie się zwrócą? Jak wybić się na tle innych biur rachunkowych? Odpowiedzią jest odpowiednia reklama. Przedstawiamy 10 sposobów dotarcia do nowych klientów.
Gadżety firmowe

Choć to metoda reklamy znana i praktykowana od dawna, bardzo dobrze spełnia swoją funkcję. Dzięki rozdawaniu zarówno naszym nowym jak i stałym klientom różnego rodzaju gadżetów, nie pozwalamy o sobie zapomnieć. Warto zainwestować w materiały promocyjne typu długopisy, notesy, kalendarze, na których widnieje nasze logo, bądź nazwa i dane teleadresowe. Dzięki takim materiałom klient zapamięta naszą firmę i logo jako formę pozytywnych relacji.

Logo i strona internetowa

Identyfikacja wizualna jest niezbędnym elementem budowania marki firmy. Podstawowym elementem jest logo. Dzięki odpowiedniemu znakowi graficznemu biuro będzie rozpoznawane na tle konkurencji. Strona internetowa to obecnie podstawa. W obecnych czasach kiedy życie w dużej mierze przenosi się do internetu i lokalizacja biura nie ma większego znaczenia – wizytówka biura w postaci ciekawej i profesjonalnej strony jest niezmiernie istotna. Swoją profesjonalną stronę możesz przecież stworzyć w kilka godzin.

Artykuły eksperckie

Już wiemy co w tej chwili myślisz 🙂 Nie mam czasu, nie ma sensu przekazywać klientom bezpłatnie wiedzy. Nic tym nie zyskamy. I to jest błędne myślenie. Zapewne słyszałeś o budowaniu marki osobistej? Dzięki publikacji artykułów eksperckich na portalach internetowych (jak nasza Strefa Księgowych) lub w prasie, budujesz swoją markę, stajesz się rozpoznawalny, możesz pokazać, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie. Niestety świadomość konieczności budowania marki osobistej jest w Polsce wciąż na niskim poziomie. Być może czas to zmienić i zacząć budować swój profesjonalny wizerunek?

Napis na samochodzie

To coraz częściej wykorzystywana metoda reklamy przez osoby prowadzące własną działalność gospodarczą. W trakcie podroży jesteśmy ciągle widoczni i dajemy się poznać za pomocą informacji zamieszczonych na samochodzie. A tym samym przykuwamy uwagę naszych potencjalnych klientów.

Uczestniczenie w targach branżowych

Jest to bardzo dobra i nowoczesna metoda mająca na celu poznanie i zainteresowanie odbiorców świadczonymi przez Ciebie usługami. Taki sposób reklamowania może również przyczynić się do nawiązania współpracy z pozostałymi wystawcami przy realizacji innych projektów branżowych albo też pozyskać uznanie i prestiż, które w konsekwencji może doprowadzić do pozyskania kolejnych zleceniodawców.

Udział w prelekcjach

Nawiązane współpracy ze szkołami, szczególnie kształcącymi w zakresie ekonomii, to dla nas również dobra reklama. Część absolwentów po ukończeniu edukacji zakłada swoje firmy i tym samym poszukują biura rachunkowego odpowiedniego dla siebie. Stworzenie profesjonalnego wizerunku, może przyczynić się do tego, że to właśnie nasze biuro rachunkowe zostanie wybrane i tym samym pozyskamy kolejnego klienta.

Udzielanie się na forach/grupach

Dzięki korzystaniu ze serwisów, na których spotykają się ludzie prowadzący biura rachunkowe mamy okazje zdobywać nową wiedzę i nowych znajomych. Można zawiązać ciekawą współpracę lub otrzymać dodatkowe zlecenia od biur, które chcą zlecić księgowość zewnętrznej firmie. Grupy dla przedsiębiorców to również dobre miejsce do szukania potencjalnych klientów. Bardzo często podają w takich grupach pytania księgowe, które dla przeciętnego właściciela firmy są zazwyczaj niezrozumiałe. Dzięki naszemu uczestnictwu w grupie możemy poznać innych członków, podzielić się wiedzą i dać się poznać jako ekspert w danej dziedzinie. Często kontakty nawiązane w takich grupach przekładają się na spotkanie w rzeczywistości i nawiązanie długofalowej współpracy.

Ogłaszanie swojej firmy na lokalnych portalach internetowych

Na pewno w twojej miejscowości istnieją lokalne portale społecznościowe. Warto z nich skorzystać. Korzystając z takiego źródła informacji w celu promowania naszych usług informujemy lokalnych przedsiębiorców o naszej firmie i zakresie usług. Choć lokalizacja przestaje mieć kluczowe znaczenie, istnieje spora grupa przedsiębiorców, którzy wolą mieć księgową blisko siebie, nawet na tej samej ulicy.

Polecenie przez innych klientów

Sprawą oczywistą jest, iż zanim skorzystamy z jakichkolwiek usług, próbujemy uzyskać informacje co? gdzie? i jak? Ten model pozyskiwania informacji o firmie nazywamy pocztą pantoflową i  może być to dla nas świetna reklama. Dbanie o klienta jest sprawą istotną, która znacząco wpływa na rozwój naszej firmy. Stawianie na profesjonalizm, zaspokojenie w pełni potrzeb oraz oczekiwań naszych klientów zaowocuje nie tylko dalszą współpracą z nimi, ale także pozyskaniem nowych.

Udzielanie rabatów

Dzięki takiej formie reklamy możemy pozyskać nowych klientów. Warto zastanowić się czy możemy zastosować jakiś rabat dla nowych firm, które bardzo często na początku swojej drogi mają ograniczony budżet. Rabat w wysokości 5-10% ceny usługi nie będzie dla nas odczuwalny, a będzie wsparciem dla klienta, który z czasem rozwinie swój biznes i doceni wsparcie, jakie otrzymał na starcie.

Reklama swojej działalności to rozbudowany i skomplikowany proces, jednak wprowadzenie w życie kilku powyższych rad, może już przynieść widoczne rezultaty.  Polecamy zacząć już dziś i monitorować efekty!